Update Coronavirus | We doen er alles aan om je vertrouwen te blijven verdienen.
Beste klant,
Net als bij jou kwam het corona-nieuws bij ons hard binnen, net op het moment dat Eve onderweg was naar haar langverwachte vakantie. Hoe hebben wij de eerste dagen doorstaan? Je leest het hier: Vrijdag 13 maart 16u30, mijn ‘out of office’ is ingesteld. Eindelijk, zaterdag 14 maart vertrek ik voor een weekje vakantie naar Zanzibar. Na vier hectische maanden snak ik naar vakantie. Het corona-nieuws van de afgelopen dagen doet me wel even stilstaan. Maar neen, zo’n vaart zal het hier niet lopen. Ik heb de laatste lopende dossiers samen met Anik overlopen en ga naar huis om in te pakken. Bij aankomst in Zanzibar zet ik mijn gsm terug aan en ik kijk vol ongeloof naar de nieuwsberichten. Pas bij aankomst in hotel wordt de omvang duidelijk. Wat is er tijdens die 8,5 uur durende vlucht allemaal gebeurd? “Reizen naar het buitenland worden ten strengste afgeraden.” Daar sta je dan als reisagente in dat paradijselijke Zanzibar. Gelukkig is Anik op kantoor om alles op te volgen en iedereen te informeren. Onze eerste bekommernis was om onze klanten zo snel mogelijk thuis te krijgen. Voor de pakketreizen ging dat redelijk vlot, voor onze flight-only-dossiers was het iets moeilijker. Intussen is iedereen, op twee klanten na, terug veilig in België. De vliegvakanties tot 30 april zijn geannuleerd. We wachten verder af wat de overheid en de touroperators beslissen voor afreizen vanaf 1 mei. We volgen alles nauwgezet op en informeren je zodra we meer nieuws hebben over jouw vakantie. Maar weet je, we overleefden aanslagen, natuurrampen, stakingen, faillissementen van leveranciers en zoveel meer. Vandaag staan we voor de grootste uitdagingen in onze carrière. Hoe blijven werken en overleven als zelfstandigen in tijden waar niet-essentiële reizen afgeraden zijn, grenzen gesloten worden, je je eigen winkel moet sluiten, je je personeel op tijdelijke werkloosheid moet plaatsen. Overleven in tijden waar mensen onvoorzichtige uitspraken in de media slikken voor zoete koek. Geen klanten over de vloer krijgen. En toch zetten wij jou, de klant, altijd op de eerste plaats. Wachten tot er meer duidelijkheid is waar deze pandemie naar toe gaat. Tijdens dit wachten kan en moet er gedroomd worden. Misschien heb je tijdens deze moeilijke dagen al eens gedacht aan je persoonlijke bucketlist:
We willen je alvast inspireren met dit prachtige filmpje We willen je bedanken omdat je je vakantie aan ons toevertrouwde, in het verleden of voor een vertrek later in het jaar. Zorg goed voor elkaar. Zodat we straks weer samen van zon, zee en andere leuke dingen kunnen genieten.
|